16/05/2023

Música

     Estimades famílies:
 
     Aquí us expliquem com s'han desenvolupat les sessions de música!
 
     Al llarg del segon trimestre hem fet les sessions de música tots els dimarts després del pati, on hem tocat instruments, hem anat treballant diferents cançons així com també hem conegut algun compositor i les seves creacions.
 
     Els instruments que hem tocat han estat principalment els tambors, les maraques, el triangle, la pandereta, el xilòfon, les campanes... A partir dels instruments hem treballar conceptes com ràpid, lent, fort i fluix, així com també el concepte de silenci, la discriminació dels diferents sons i ritmes. A més, també han estat un recurs per treballar altres aspectes com l'espera i la feina en petit i gran grup. Una altra dinàmica que ens ha servit per treballar tots aquests conceptes ha estat el fet de realitzar-ho amb el propi cos. A partir de l'experimentació amb el cos hem descobert que també podem fer diferents sons amb el nostre cos, així com seguir ritmes, intensitat, velocitats...
     I com que també som uns artistes... vàrem fer les nostres pròpies maraques amb pots de iogurt per beure, cigrons i mongetes, decorant-les després i utilitzant-les per Carnestoltes!
 
      Per continuar treballant els sons, ritmes, intensitat... també ho hem fet a partir d'algunes cançons de na Damaris Gelabert, com són:
      
     Després d'escoltar la cançó de "Tot sona" aprofitàrem per sortir al pati i escoltar el nostre voltant per veure què sentíem i reflexionar sobre si escoltem les mateixes coses a la ciutat, al bosc, a la platja...
 
      Així mateix, hem conegut diferents cançons, les quals algunes d'elles estan relacionades amb el temps, com per exemple el temps atmosfèric o el canvi de les estacions. Algunes d'aquestes cançons són les següents:
      
     En relació a les cançons relacionades amb el pas del temps, hem aprofitat els canvis d'estació per conèixer en Vivaldi, saber qui va ser, com era ell, així com escoltar una de les seves creacions més importants: "Les quatre estacions". Així doncs, tant a l'hivern com a la primavera vàrem fer un dibuix amb els colors de l'estació mentre escoltàvem la melodia.

     Una altra forma de treballar les cançons és a partir de celebracions com per exemple el nadal, Carnestoltes... 

     Finalment, un altre recurs que hem utilitzat a les sessions de música i en alguns moments d'aula ha estat la "cistella de les cançons", que consisteix en un cistell ple de caixes petites on dins cada caixa hi ha algun element relacionat amb alguna cançó. Algunes de les cançons que hem treballat a partir d'aquest recurs són les següents:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada